Jedna z největších kryptoburz Crypto.com nakonec vycouvala z dohody, která by vedla k umístění jejích bannerů a jiných reklam na fotbalových stadionech během prestižní fotbalové Ligy mistrů UEFA.
Středeční zpráva SportBusiness uvádí, že Crypto.com odstoupila od smlouvy v hodnotě 495 milionů dolarů s UEFA, která byla blízko k podpisu a vedla by k široké reklamní kampani této kryptoburzy během utkání Champions League v následujících 5 sezónách. Údajným důvodem přerušení jednání měly být obavy právního týmu Crypto.com z přísných regulací ve Velké Británii, Francii a Itálii, které by mohly teoreticky ohrozit propagaci Crypto.com skrze Ligu mistrů.
Uefa narrowly missed out on what was set to be one of its largest-ever sponsorships for the Champions League earlier this summer when a deal with the cryptocurrency platform fell through at the last moment, SportBusiness understands. https://t.co/nnD5CjmF8Z
— SportBusiness (@SportBusiness) August 31, 2022
Crypto.com se snažil získat u Champions League jediné volné sponzorské místo poté, co UEFA zrušila partnerství s ruskou státní energetickou firmou Gazprom po ruské invazi na Ukrajinu.
Cílí na sportovní fanoušky
Burza Crypto.com patří z marketingového pohledu k suverénně nejaktivnějším firmám v sektoru kryptoměn a intenzivně cílí zejména na sportovní fanoušky. Důkazem toho jsou její bannery na závodech Formule 1, sponzoring týmu Aston Martin či pojmenování kultovní sportovní arény Staples Center v Los Angeles, kde hrají zápasy Los Angeles Kings (NHL) a Los Angeles Lakers (NBA) na následujících 20 let na název Crypto.com aréna. Společnost také uzavřela 5leté partnerství s australskou fotbalovou ligou a ve světě celebrit úzce spolupracuje s top hercem Mattem Damonem.
Propouštění, které nemuselo být?
Obrovské náklady Crypto.com na reklamu se však staly po vypuknutí kryptozimy i terčem kritiky, protože společnost musela v důsledku nižších příjmů propustit jejích 260 zaměstnanců, tedy zhruba 5% svého personálu. Podobný scénář se udál i u burzy coinbase, zatímco naopak Binance přijímá nové lidi, což jí CEO Changpeng Zhao vysvětlil tím, že na rozdíl od konkurence investují více do rozvoje, než do předražených reklam.
Zdroj:cointelegraph.com